Δευτ-Πεμ 8:30–15:30 Παρ. 8:30–14:30
210-7490800
Άρθρα-Τελευταία Νέα
Απαντάμε στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
1. Πόσο ικανοποιημένος είστε από την πορεία της εταιρείας σας το 2023 και ποιοι οι βασικοί σας στόχοι για το 2024;
Τελειώνοντας το 2023 βρίσκει την ARAG Hellas μεγαλύτερη σε ασφάλιστρα, πλουσιότερη σε πελάτες, ισχυρότερη σε συνεργάτες και με μεγαλύτερη κερδοφορία σε σύγκριση με το παρελθόν. Πρακτικά την βρίσκει πιο σοφή, πιο σίγουρη, πιο αποτελεσματική. Αυτά πιστοποιούν οι οικονομικοί δείκτες. Ας αναφέρω ενδεικτικά μόνο την αύξηση των ασφαλίστρων κατά 20%, το τεχνικό αποτέλεσμα καλύτερο κατά 200% και το combined ratio κάτω από 90%.
Όσον αφορά τώρα στους ποιοτικούς δείκτες αξίζει να αναφέρω ότι η εταιρία μας βρέθηκε πιο στενά συνδεδεμένη με τον μεγάλο στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου που με τον κωδικό 5 ->30 βάζει τις βάσεις για την πορεία μας προς το 2030 αναλαμβάνοντας από τώρα τις απαραίτητες δράσεις ώστε να εξυπηρετηθούν οι κύριοι πέντε εταιρικοί μας στόχοι που είναι: ESSENTIAL GROWTH, WINNING SPIRIT, EMBRACING CLIENTS, DRIVING PURPOSE και SMART INSURER.
Εκ των παραπάνω επιτρέψτε μου να αναφέρω ενδεικτικά μόνο δύο παραδείγματα αναλαμβανομένης δράσης που δημόσια δεσμευθήκαμε ότι θα πραγματοποιήσουμε. Αναφέρομαι πρώτα -πρώτα στην πραγματοποίηση της πρώτης ARAG DAY στην Ελλάδα που εξαγγέλθηκε την 29.9.2023 στην κεντρική αίθουσα του Δ.Σ.Α. την οποία αφιερώσαμε στην υποστήριξη των συμπολιτών μας με οπτική αναπηρία, προκειμένου να διευκολυνθεί η πρόσβασή τους στη δικαιοσύνη και η ισχυροποίηση των δικαιωμάτων τους. Το πρώτο θετικό αποτέλεσμα ήρθε γρήγορα από τις ενέργειες του συνοδοιπόρου μας δικηγόρου Αθηνών κ. Βαγγέλη Αυγουλά που με τους εκλεκτούς συνεργάτες του πέτυχε για πρώτη φορά στην Ελλάδα τελεσίδικη καταδικαστική απόφαση επαγγελματία οδηγού που αρνήθηκε να επιβιβάσει τυφλό πολίτη εξαιτίας του σκύλου-οδηγού του.
Τέλος σχετικά με την εξοικονόμηση ενέργειας (Driving Purpose) αποφασίσαμε ήδη την μετατροπή της ταράτσας του κτιρίου μας σε πάρκο φωτοβολταϊκών σύμφωνα με την εργασία του στελέχους μας κ. Θωμά Λάππα για την οποία πήρε το τρίτο βραβείο σε διαγωνισμό που διοργάνωσε το ελληνο-γερμανικό επιμελητήριο.
Για την ερχόμενη χρονιά του 2024 οι στόχοι μας είναι να διατηρήσουμε την αναπτυξιακή δυναμική μας σε ασφάλιστρα με ταυτόχρονο έλεγχο των κοστολογικών παραγόντων, ώστε να κρατηθεί η κερδοφορία. Παράλληλα σε στενή συνεργασία με το ΙΤ της Γερμανίας να συνεχισθεί η εξυπηρέτηση του SMART INSURER με τεχνολογικές καινοτομίες και εφαρμογές (Azure cloud κλπ.) πάντα όμως υπό τον όρο της διασφάλισης των εταιρικών προτύπων ασφαλείας.
Τέλος θα συνεχισθεί η δέσμευση μας στους στόχους του στρατηγικού πλάνου 5->30 ώστε να καταφέρει το ελληνικό υποκατάστημα αυτό που του αναλογεί μέχρι το 2030.
2. Τι σημαίνει για τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης η ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας για τα κρατικά χρεόγραφα και ποιες οι πρώτες εκτιμήσεις σας για την εξέλιξη της εγχώριας ασφαλιστικής αγοράς το νέο έτος;
Κατ’ αρχήν σημαίνει μια διεθνή αναγνώριση για το status της ελληνικής δικονομίας και του διαμορφούμενου κλίματος.
Για την ερχόμενη χρονιά εκφράζω μια συγκρατημένη αισιοδοξία και ταυτόχρονα τον προβληματισμό μου. Υπάρχει ένα ευρύτερα θετικό οικονομικό περιβάλλον με διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον και μεταρρυθμιστικές προθέσεις. Υπάρχει όμως και μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών εξαιτίας μιας δυσεξήγητης ακρίβειας των καταναλωτικών αγαθών, με αποτέλεσμα το μισό και παραπάνω από το οικογενειακό εισόδημα να καταναλίσκεται εκεί.
Εύχομαι με τις αναγκαίες παρεμβάσεις να αποκατασταθεί γρήγορα μια ισορροπία στην οικονομία των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων.
Κατά τα άλλα η ασφαλιστική αγορά δείχνει πως αρχίζει να μεγαλώνει σε ασφάλιστρα, αφού μετακινήθηκε έστω και λίγο προς τα πάνω και ο περιβόητος δείκτης συμμετοχής των ασφαλίστρων στο ΑΕΠ που για χρόνια έμενε ακινητοποιημένος σε πολύ χαμηλό επίπεδο. Εξίσου σημαντικό γεγονός είναι η διαφαινόμενη κυβερνητική πρόθεση να στηρίξει τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, αν όχι παντού, τουλάχιστον στην ασφάλιση περιουσίας έναντι των φυσικών καταστροφών και των κλιματικών κινδύνων, ώστε να διευρυνθεί η δυνατότητα αποζημίωσης των πληγέντων.
Παρόλα αυτά εξακολουθεί να είναι ζητούμενο στην αγορά μας μια ανάλογη των ευρωπαϊκών ασφαλιστική κουλτούρα για την οποία ευθύνη έχουν όλοι οι παράγοντες της αγοράς. Οι εταιρίες, οι διαμεσολαβούντες και οι καταναλωτές. Λύση του προβλήματος δεν αποτελεί η υποχρεωτικότητα αλλά η συναντίληψη και ο συνδυασμός της παρεχόμενης ωφέλειας έναντι του λελογισμένου κόστους. Εχθρός αυτής της άσκησης είναι η ελάσσων προσπάθεια και η τάση του φθίνοντος ασφαλίστρου. Σύμμαχος αυτής της προσπάθειας είναι η αξιοπιστία, η διαφάνεια και η ποιότητα των υπηρεσιών, υπό τον όρο ότι η ποιότητα δεν θα είναι λεκτικό πυροτέχνημα αλλά ουσία και σεβασμός στους ασφαλισμένους.
3. Πιστεύετε θα δούμε νέες αυξήσεις στα τιμολόγια των ασφαλιστικών εταιρειών; Θα συνεχιστούν και τα deals στην αγορά μας;
Κατ’ αρχήν να πω πως δεν είμαι αντίθετος στην αύξηση των ασφαλίστρων όταν κάτι τέτοιο προκύπτει ως αναγκαίο, μέσα από την εμπειρική παρατήρηση και τα επιστημονικά κάθε φορά δεδομένα.
Η ισορροπημένη σχέση ανάμεσα στη παροχή και αντιπαροχή, εκτός από λογική υποχρέωση είναι στη δουλεία μας και προαπαιτούμενο της συνέχειάς σου. Παρόλα αυτά είναι βέβαιο πως ενίοτε η ισορροπία δεν κρατείται με αποτέλεσμα στο παρελθόν να είχαμε στρεβλώσεις και «γκρίζες ζώνες» αλλά και δυσάρεστες εκπλήξεις για τους ασφαλισμένους.
Θέλω να πιστεύω πως με τους νέους εποπτικούς μηχανισμούς και την αναγκαία κεφαλαιακή επάρκεια έχουμε κατακτήσει σημαντικό έδαφος διαφάνειας.
Το αναγκαίο ασφάλιστρο είναι ορθολογικά εξεταζόμενο δεδομένο, μακριά από την εν πολλοίς κυριαρχούσα αντίληψη ότι δεν περισσεύουν χρήματα. Η σωστή ασφαλιστική τοποθέτηση βάζει τα πράγματα στην ζυγαριά της ειλικρίνειας με το επιχείρημα «με όσα δίνεις αυτά παίρνεις». Αν όμως βάλουμε στην ατζέντα την αξιοπιστία και την ποιότητα τότε το επιχείρημα μεταστρέφεται σε «τόσα χρειάζεται να δίνεις για να έχεις προστασία και κάλυψη».
Σχετικά τώρα με τις συγχωνεύσεις και εξαγορές μεταξύ ασφαλιστικών επιχειρήσεων πιστεύω πώς να συνεχισθούν σε μικρότερη κλίμακα τοπικά.
Το μοντέλο επιβάλλεται από την ανάγκη για οικονομίες κλίμακος, αρκεί να εξυπηρετείται η λειτουργικότητα του «μεγάλου σχήματος» και να διασφαλίζονται τα εργασιακά δικαιώματα. Το πιο δύσκολο σε τέτοιες μεταβάσεις συνήθως είναι η προσαρμογή σε μία κοινή συμπεριφορά και αντίληψη, αυτό που θα λέγαμε εταιρικότητα με αρχές και αξίες απέναντι στον ασφαλισμένο.
Δημήτρης Τσεκούρας
CEO, ARAG SE Υποκατάστημα Ελλάδος